Quantcast
Channel: Not Just a Blog by Rogier Beckers » Cambodja
Browsing latest articles
Browse All 9 View Live

Backpacken in Zuidoost-Azië – Nog één maand!

Het is de 9de om 21:20, dat betekent nog precies één maand! Dan ga ik samen met Bram een maand lang backpacken in Zuidoost-Azië. De route heeft heel wat revisies moeten doorstaan maar we zijn...

Cambodja – Wat een Wats

Een streng boedistisch land betekent tempels, veel tempels. Zoals ik in Noorwegen na een paar weken overal Foss (Noors voor waterval) begon te lezen gaan we hier overal Wat lezen. Sterker nog, de reden...

Vertrekdag!

Vertrekdag Na bijna een jaar plannen, sparen maar bovenal verheugen is het vandaag zo ver! Over een paar uur zitten Bram en ik in het vliegtuig en beginnen we aan een onvergetelijke reis. Voor mij...

View Article

Dag 13 – Op weg naar de westerse oase Phnom Penh

Aan al het leuke komt een einde, hoewel we nog net niet op de helft van de totale reis zitten hebben we vandaag Vietnam achter ons gelaten. Voor een samenvatting van wat wij er gedaan hebben, check de...

Dag 14 – Met de tuktuks door Phnom Penh

Dag 14, bring it on! Vandaag was onze tweede dag in de Cambodjaanse hoofdstad Phnom Penh. We hadden al een deel van de stad gezien tijdens onze wandeling gisteren maar het is een grote stad dus voor...

View Article

Dag 15 – Op naar Siem Reap, op naar de tempels van Angkor!

Vandaag is het dan zo ver, we vertrekken naar Siem Reap! Siem wat? Siem Reap is als Kaatsheuvel en Biddinghuizen, twee nietszeggende plaatsen zonder de Efteling en Walibi. Siem Reap is onlosmakelijk...

Dag 16 – Tomb Raiden bij de tempels van Angkor Wat

Jaaaa dat was ‘em dan! Het lang verwachte bezoek aan Angkor Wat! Okee het was pas dag 1 van de 2 dus er gaan nog wel wat tempels komen maar voor een eerste dag was het al erg indrukwekkend! Onze...

View Article

Dag 17 – Het ontwaken van de Tempels van Angkor

Beginnen we al aan de laatste Cambodja-blog! De wekker stond vandaag al op een super relaxed 4:00 voor de zonsopgang. We hoopten dat het dit keer spectaculairder zou zijn dan met de zonsondergang. Rond...

Cambodja met het tempo van een Chinees

We zijn nu al een tijdje uit Cambodja maar ik wil toch nog even de blog schrijven over hoe het land is. Zoals je een verschil hebt als je in Nederland de grens oversteekt naar Duitsland heb je ook hier...